2013. május 6., hétfő

sebes körös évadnyitó

a tavalyi évet szépen zártuk az őszi bihari pecákkal. jó volt a fogás, evett a hal, a rekord közeli kisvíz számunkra rekord közeli domikat is adott.
sajnos a zagyva és a tisza "balatonkinézete" miatt kényszerűen az ember messzebbre is képes autózni egy jónak tűnő peca kedvéért. bár a felső-zagyva tartogat kihívásokat, de a sió-kupa elhalasztása miatti domolykóéhségünket csillapítván a sebes tűnt a legjobb választásnak...

szokásos reggeli indulás, bubu végigbaszogatás, napijegyváltás,beöltözés, pálinkázás, vízbemenés...
komádi és újiráz között kezdtünk. frutta szétszórt minket. jóval több mint egy kilométer jutott mindenkinek. én a tavaly őszi favoritpályámat választottam. sikerült is kiharcolnom egy óriási betlit délelőtt. konkrétan nem volt hal azon a szakaszon. lábujjhegyen állós sodrós "mindjámegfürdök" víz volt rajta. bár jól nézett ki mindenhol a pálya és mindenféle domolykógyilkos felkerült, de sikertelenül csaptam vele a vizet.
azért tudni illik, nem vagyok nagy domiszakértő. talán tavaly fogtam életem első értelmes domolykóját. a kűlegyesen is majdnem több csukát fogtam mint domolykót.
volt, hogy egy jónak tűnő pl. (a tavalyi lajosokat rejtő) bokrot majd fél óráig ütöttem, - természetesen sikertelenül - majd óvatosan odaballagva kiderült, hogy belül olyan üres mint egy csokimikulás.
több órányi kísérletezés után feladtam, és már
csak a terepfelderítésre koncentrálva vizslattam a bokrokat. mozgásokat, fordulásokat kerestem. egy balingyanús megmozdulást kivéve gyakorlatilag nulla.
gyors kőrtelefon. senkinél sem túl rózsás a helyzet. talán bubu és frutta foghattak ki tűrhető szakaszt. mellesleg frutta a hét közbeni úszóedzését átütemezte szombatra.és ez még csak a délelőtt volt.
ki ne hagyjam. a vízállás. -150 körüli vízen horgásztunk. nem vagyok túlzottan nagy ismerője a körösnek, de számomra nagyjából ez az ideális. ez alatt nagyon kicsi, viszont e fölött szinte gázolhatatlan. nagyon húzott tegnap, picit fedett, melegedő 20 fokos vizet kaptunk. szóval ideálisnak mondhatóak voltak a körülmények.
gyors telefonos segítség után néztem. halszakértőnk orcsik úr valami vonulásról meg hídról meg kőzárásról vakerolt. megköszönvén az isteni szikrát hozó ötletet becuccoltunk a verdába.
és ha haltalan állapotom leküzdésére dr orcsik hidat írt fel, így irányba vágtuk magunkat a komádi átkelő felé.
irány a víz. combat fishing sztájlban a híd alatti bokroknak estünk. harmadik dobásra megtörtént a csoda. halszagú lett a kezem. végre! mert az enyhén sör, kolbász és a hagymaszagú pofám mellé már csak ez az illat hiányzott a mai gyönyörhöz. egy 30-as körüli gyönyörű és egészséges halacska fickándozott a horgon.
szépen terhelte a négyes cuccot. meglepően jó erőben volt.
a terápiás pályát gyorsan otthagytuk. rövid volt és combat.
felbuzdulván óriási sikereimen átvergődtünk a szakáli és a komádi közötti szakaszra. a milán nevezetű késdobálót kötelezően útba ejtettük, hisz egy kis erősítést kellett magunkba öntenünk.
újult erővel vágtunk neki az "új" szakasznak. szétdobott minket frutta. beleseggeltünk a vízbe (bubu szó szerint).
egy tavalyi kűlegyesről ismerős szakaszon peccantottam. amikor még kicsi volt a víz teljesen más képét mutatta. most szép nagy víz volt rajta. sok halat rejt(het)ő bokrot láttam. a nyúlfejdubbing & kutyaszőr anyagból unalmamban valamikor kötött legyem vetettem be. a kopogtatások után megérkezett az első érdeklődő is. a már ismerős retúr domi képében. sokáig vallattam a bokorsort, és meghálálván egy iszonyatos rávágás képében megjelent a fővezír.
a fővezír aki egy halott hal aktivitásával próbálta elhitetni, hogy ő nem is tud olyan tempóban menni, mint 30 as társai. nem is tippeltem olyan nagynak. majd mikor megláttuk egymást mind a ketten meglepődtünk. jó sokáig tartott kikönyörögni a drágámat. a négyes cucc nem ide való!
gondoltam szépen lefotózom. de a kiszemelt fűztorzóra felakadt tuskó szó nélkül elkezdett árral lefelé úszni a fővezíremmel együtt. majd leborult róla a halam, és a fűztorzsa között cikázva bebújt egy alá. elmondtam május első vasárnapja alkalmából pár anyák napi köszöntőt. majd az üdvözlégy mária közben konstatáltam, hogy a halam még a horgon. idegből kikapom a vízből. tarkón vágom....  ööö  fogom. majd előkapom a
fotómasinát és nem túl szép de biztonságos módon lekapom. az isten veled után szerelvényt igazítok, és feldobom az utolsó tuti legyem a szemközti bokorsorra.
kibányászok még pár 30-ast. majdnem fürdök (többször is). de szerencsére megúszom szárazon.
nem úgy mint frunyó aki a délutánt mondhatni végiglubickolta.
összevakartuk magunkat. kihagyhatatlan milán kocsma meglátogatása után hazahúztunk.
az mvp frunyó lett. aki 200 gyors közben is tud halat fogni. természetesen bubu meg levi is megfogták a magukét.
mindent összevetve: nem az az asztakurva peca volt, de szezonnyitónak megtette. nyugalom, jó víz, jó társaság, friss levegő, hideg sör. ezek azok az összetevők amik megfizethetetlenek ebben a rohanó idegbeteg világban. na jó. a sör az igen.

isten ággyon mindenkit!
mada

képek jönnek amiket mindenki készített...
irány horány!

arrivedercsiamóre!

nyakon csípett

egy a sok retúrból

szebbikből

a még szebbikből

1. Jó vót köszi Atikám az írást!
    Frutta

2. Szóval jól éreztétek magatok. Meg még halat is fogtatok. Volt aki jókedvében fürdőzött is!(Bár szerintem ehhez még korán van.-Én maradok még az itthoni kádnál!).
    Bár az érintettek félre ne értsenek.Nem sajnálom én a vizet senkitől!!
    Egy újabb élmény amit majd a nyugdíjas klubban is elmesélhettek. Majd egyszer.
    üdv. János623.

3. Jó peca lehetett!
    Fasza írás!!

üdv. MUKI
    VaNkÓ BaLáZs

4. aóóó he! retúr.. 30asok.. igenrégen láttam már ilyen szép halakat. Gratulálok a nemmastercardos pecához!

5. Nem is tudod, mennyire örülök, hogy ilyen gyakran teszel fel mostanában bejegyzést. Főleg ilyeneket! :D

6. Facca! Én a Balatonról a Zagyvára megyek domolykózni, te a Zagyva mellől a Körösre! Így van ez rendjén! :P

7. ez a madár látta kenyér esete :P

8. Moving can be a internal go a lot more next actual displacement. Yes it'll certainly hardship that you abandon your very best self pals available.

Click Here:
    packers and movers pune
    packers and movers in pune
    movers and packers pune
    movers and packers in pune